Vasár -és ünnepnap
(Kivéve Karácsony és Újév napja) 10-17h
Hétfő-szombat 9-17 h

Kiállított gépkocsik

1905-ös modell - ÚJ!
1923 Cadillac Phaeton Convertible
1932 Cadillac La Salle Sedan
1936 Cadillac 7529 Convertible Sedan - ÚJ!
1942 Cadillac 62-es Sedan

1954 Cadillac Eldorado Convertible
1958 Cadillac Sixty Special
1959 Cadillac Coupe

1965 Cadillac De Ville Convertible
1967 Cadillac De Ville Convertible
1978 Cadillac De Ville Sedan
1983 Cadillac Strech Limusine
1993 Cadillac Allente Convertible

Tervezett:
1912-1914 modell

Híres emberek és a Cadillac


Elvis, a Cadillac-ek szerelmese

A Rock’n Roll ikonja, a „Király” rajongott az autókért,, Ő a világon a legismertebb ember, akinek nagy kedvence volt a Cadillac márka. Élete során több tucatot vásárolt belőle.

Az elsőt 1955-ben vette, a rózsaszín –fehér autóval azonban csak három hónapig jártak turnézni, mert szerencsétlen módon leégett a fékbetétek miatt. Ehelyett vette az 1954-es Fleetwood limuzint, hogy a turnékat folytathassa zenekarával, de amikor 1957-ben Gracelandbe költözött, ezt a sárga autót használta nemcsak bútorai, hanem szárnyasainak szállítására is, úgyhogy ez emberi használatra teljesen alkalmatlanná vált, tisztítása reménytelennek bizonyult.

Hogy ne maradjon jármű nélkül, új, 58-as fekete Limousint vett magának, 10000 dollárért.

A kedvenc azonban az édesanyjának vásárolt „Elvis-pink” autó lett, melyet szomszédja festett rózsaszínre, majd később a tetejét fehérre. Ettől az autótól soha nem vált meg, ma is a gracelandi Elvis múzeumban látható.

Ezt a gyönyörű szőlőszínű cabrió Caddyt szépségkirálynő barátnőjével vették, 1956.-ban. A kocsi eredetileg fehér volt, de egy szőlőszem szétnyomásával a karosszérián Elvis megmutatta, milyen az általa elképzelt álomszép szín, amilyenre vágyott. A kocsi belseje hófehér, monogramos kárpitot kapott. Ma is a gracelandi kiállítás fontos és gyönyörű darabja.

Persze a luxust is lehetett tovább fokozni. Az 1960-as Cadillac Series 75 Fleetwood kerek százezer dollárba került. George Barris építette, a beltérben pedig olyan aranyozott kütyük kaptak helyet, mint a tévé, a telefon, a hűtő vagy a tízlemezes zenerendszer. Negyven réteg lakk és festék borította, amelyhez gyémánt és gyöngyport kevertek. Természetesen a krómot is mindenütt 24 karátos arany váltotta. Elvis használta egy darabig, majd hat évvel később ügynöke eladta a lemezkiadónak, 24 ezer dollárért, hogy aztán reklámautóként hasznosítsák. Elvis ezzel turnézott Ausztráliában, ahol rengeteg adományt gyűjtött jótékony célokra, távozásakor pedig ezer dollárnyi játékot és dedikált fotókat hagyott az autóban a rászoruló gyerekeknek. (Forrás: decens.hu)

A „Királyt” utolsó útjára is kedvenc márkájú autója vitte, melyet még tizenhat hófehér Cadillac kísért.

Elvis Cadillacjeit megnézheti ha ide kattint.


Al Capone- a gengszterek királya
és a páncélozott Cadillac

Az 1928-as Capone Cadillac. A legendás gengszter páncélozott, 1928-as 341A V8 Town Sedan Cadillacjét menekülőautónak használta. A kocsi 9.000 font (4.082 kg) súlyú volt, és a Chicago Police valamint a városi elöljárók által használt 85 db Cadillac mintájára zöld színű volt fekete sárhányókkal, azzal a különbséggel, hogy Capone autójában 3.000 fontnyi (1.360 kg) golyóálló páncélzat volt a karosszérialemezek alá rejtve. Még a tűzfal és a benzintartály is védve volt.

Szélvédője és ablakai az akkoriban kifejlesztett, hüvelyk-vastagságú üvegből készültek, valamint villogó vörös fények és egy valódi rendőrségi sziréna voltak a hűtőrács mögé rejtve.

Füstgenerátor berendezéssel volt felszerelve, és a hátsó ablakát a lőfegyverek használata miatt le lehetett hajtani. Az 1929. február 14-i „Szent Bálint-napi mészárlás” során is nagy valószínűséggel ezt az autót használták megtévesztésül.

Capone és bűnözői birodalma stratégiai okokból több, azonos Cadillacet is vásárolt egy bizonyos "Mr. Brown" nevében. A felszerelést, a páncélzatot és a megtévesztő zöld-fekete fényezést utólag alakították ki. Az 1931-es ítéletet követően a Kincstár megpróbálta Capone lehető legtöbb vagyontárgyát lefoglalni, de végül a hasonmás autó nem került zár alá, és titokban értékesítették. (forrás: www.cadillacclub.hu )


Amerikai elnökök

Capone autóját később Roosewelt elnök titkos szállítására használták a kongresszusba, egy nappal a Pearl Harbor-i japán támadás után.

Ezen kívül több amerikai elnöknek is köze volt a Cadillac-ekhez:

John F. Kennedy  gyönyörű elnöki parádéautója, melyet a fehér házban csak „Queen Mary”-nek hívtak, egy nyitott, csillogó fekete 1956-os Fleetwood 75

http://www.youtube.com/watch?v=xhelfQ17a2M

Az 1963. november 22-én testőrei által magára hagyott, nyitott elnöki Lincolnban utazó John F. Kennedyt, az Egyesült államok elnökét meggyilkolták. Az elnök koporsóját szállította a dallasi Parkland Memorial kórházból a Love Field repülőtérig. A Cadillac Hearse-szel utazott Kennedy neje, Jacqueline is. A halottaskocsit a Miller –Meteor cég építette egy temetkezési kiállításra, és néhány héttel a kiállítás után jutott neki a szomorú történelmi szerep. Az autót a Scottsdale árverésen értékesítették, de az eladó csalódott, mert jóval a várt árnál alacsonyabban kelt el.

http://www.youtube.com/watch?v=goDt1v2NIvs&feature=results_video&playnext=1&list=PLC8B57A678C6ADC8F

Az amerikai elnökök közül Reagen választotta még a Cadillacet. Az addig leginkább Lincolnokat használó elnökök után George Bush gyalogolt a kongresszusig, majd Ronald Reagan típust váltott, neki jobban tetszett a Cadillac a Fleetwood alapjára épített, exkluzív, egyedileg gyártott Presidential Limousine típusa.

Reagen elnök 2004-ben halálozott el, utolsó útjára is Cadillacben indult.

A legújabb amerikai első ember egy Suburban terepjáró alvázra építette bivalyerős páncélzattal épített Cadillac-et használ. Az Obamobil” tökéletesen megvédi ugyan amerika elnökét, de rendkívül nehéz. A hatalmas  Cadillac se nem takarékos, se nem gyors, nem lehet 100 km/óránál nagyobb  sebességgel hajtani, mert nem minden alkatrészét lehetett korlátlanul növelni, hiszen nagyok ugyan a golyóálló gumiabroncsok, de még a 19,5 collos kerekek is határt szabnak a kerámia  féktárcsák méretének, ezért megálláshoz minimum 80-100 méterre van szüksége, ha az előtte haladó felvezető autó lefékez 100 Km-es sebességről.

 


Híres magyarok, akik ezzel a típussal jártak:

Kevesen tudják, de Fedák Sári, a híres primadonna kitűnő sofőr volt. A színésznő nemcsak az ultiban vált híressé, hanem mindent megtett azért, hogy mindig szem előtt legyen. A színpadon nem engedett maga elé senkit, gondoskodott róla, hogy az élet minden területén elsőként emlegessék. Amikor megszerezte jogosítványát, vagy megvette Cadillacjét, azt úgy intézte, hogy megjelenjen valamelyik újságban. Fedákot mindenki irigyelte, hisz tehetségével, temperamentumával megszerzett mindent, amit csak akart. Mert Fedák Sári nem utánzott senkit, de sokoldalú vagánysága roppant népszerűvé tette a kiváló tehetségű színésznőt, és divatot is teremtett az akkori hölgyek között.